Не однією кустарщиною живе SEMA. Тут можна знайти, наприклад, ось таку Ferrari 599, підготовлену в Novitec. Все, напевно, вже встигли помилуватися на те, як дизайнери шокували відвідувачів SEMA. І багато хто міг подумати, що робити на такій виставці серйозним людям рішуче нічого. Але не варто поспішати з висновками. SEMA - місце не тільки для страждаючих манією величі і гігантоманією проектувальників. Тут можна знайти масу цікавої техніки і, зрозуміло, класно тюнінгованних машин.
Узяти хоч би компанію Prototype Composites. Ці біси схопили Lotus Exige першій генерації і розділи його догола. Викинули майже всі - і кузовні панелі, і двигун. Правда, потім машину все ж таки привели в божеський вигляд - обліпили вуглепластиковими панелями (які допомогли заощадити майже 40 кілограмів), а мотор замінили на хондовською потужністю 311 к.с. Яка вийшла динаміка у машини, що важить всього 770 кг, можете здогадатися самі. Підказка: просто скажена!
На стенді німецької компанії Bilstein була представлена нова підвіска Pss10 - вона замінить стару добру Pss9. Але відрізнилася компанія не тільки цим. У Bilstein також розробили електронний-керовану підвіску, жорсткість якої регулюється спеціальним пультом з салону. Таке рішення - не рідкість у виробників, а ось на вторинному ринку це в новинку.
Не менш цікаве рішення запропонувала австралійська компанія K-mac. Розроблена їй Ratchet - нове слово в світі регульованих підвісок. Адже що зазвичай потрібне, щоб, скажімо, підвести або опустити свою машину? Треба загнати її на підйомник, дістати набір гайкових ключів. А тут все просто - береш електродриль з насадкою, вставляєш його куди треба, і кліренс міняється миттю.
Добавлено (03.12.2007, 21.31)
---------------------------------------------
Компанія Cusco теж продемонструвала цікаву розробку - диференціал підвищеноготертя Pro Adjust LSD, що легко настроюється, встановлений на нову Impreza S-GT (так в Японії нині кличуть WRX). Тепер ви можете приїхати на трек-день, відкотити пару заїздів, а в перерві запросто набудувати ступінь блокування - до 65%. Цікава штука!
Але самий вражаючий тюнінг, як ні крути - це тюнінг двигунів. І в морі яскравих концептів на хромованих колесах і напханих музикою шоукарів знайшлися немало серйозно модифікованих автомобілів. Suzuki привезла до Лас-Вегаса маленький седанчик Sx4, «заряджений» по саме не хочу. Chevrolet не залишився осторонь і показав 260-сильну версію Cobalt SS, яка, за твердженнями компанії, легко може побити на Нордшляйфе Mazda3 MPS і Mercedes SLK 55 AMG. Ще один цікавий експонат - одномісний родстер Pontiac Soltice Sd-290 з перекачаними «м'язами». Втім, був на стенді General Motors і зовсім незвичайний зразок - розвізний фургон HHR Panel SS з таким же, як у Cobalt SS, двигуном потужністю 260 «коней» і розгоном до «сотні» за 6,3 секунди. Цікаво, чи зацікавляться їм служби експрес-доставки?
Ford також не вдарив лицем в болото і показав підготовлений для гонок Mustang Fr500s. Всередині - абсолютно «голий» інтер'єр, каркас безпеки, «ковши» і кермо Sparco. На задній осі влаштувався диференціал підвищеного тертя, колеса озуті в гоночні шини BF Goodrich, присутні спойлери, антикрила і регульована підвіска - загалом, все як годиться. А ось двигун - практично стандартний: нова впускна система, вихлоп і настройки дали 325 «коней». Але ж і ціна у Fr500s зовсім невелика - близько тисяч. Для порівняння: більш наворочена і могутня версія Fr500c стоїть вже 130, а Fr500gt - і зовсім чверть мільйона.
Добавлено (03.12.2007, 21.33)
---------------------------------------------
Але незалежні автоманіяки, як повелося, обставили всіх і вся. Наприклад, канадці з Top Tuner показали в Лас-Вегасі, мабуть, саму екстремальну модифікацію родстера Saturn Sky. Вони розсудили, що 260 «коней» для такої машини - дуже мало, і, вирішивши не бути дріб'язковий, запихнули туди мотор Lt-1 від Chevrolet Corvette. А щоб було зовсім ненудно, поставили його не спереду, а ззаду, в межах бази. Відповідним чином допрацьований і кузов, який тепер нагадує оригінал хіба що фарами. До речі, як і «заводською» Pontiac Soltice Sd-290, цей Super Sky - одномісний. Тільки сидіння водія тут стоїть строго по центру.
Американський телеведучий і автоколекціонер Джей Лено (Jay Leno) показав на SEMA свою нову машину - Corvette C6rs. Щоб зробити цього монстра, Лено працював спільно з компанією Pratt&miller, яка займається підготовкою гоночних Corvette класу Gt-1. Результат - 8,2-літровий монстр потужністю 600 кінських сил. Але найцікавіше в тому, що це чорне чудисько страшне тільки для суперкарів, а ось до природи відноситься дуже навіть дбайливо. Адже працює C6rs на біоетанолі E85.
Не залишилася без уваги відвідувачів і біла Nissan Altima, дарма що мотор у неї не знаходиться ззаду та і харчуватися етанолом не уміє. Але тюнери щедро присмачили «движок» Vq35de турбінами, внаслідок чого потужність склала 450 кінських сил проти базових 270. І це при передньому приводі! За скільки секунд машина здатна розірвати в клапті красиві 20-дюймові шини Toyo, інженери, правда, не розповіли. Ми ж думаємо, що при вдалому старті - за пару митей.
Компанія Roush поступила куди мудріше - вона запихнула трохи більшу потужність в задньопривідний автомобіль. А що красувався на стенді Roush P-51a Mustang назвала на честь літака P-51a, на честь якого давним-давно іменували Ford Mustang. Ось такий каламбур. А потужність мотора в 510 кінських сил, при тому, що автомобіль залишається на трирічній гарантії, усмішок вже не викликає - хіба що заздрість. Тим більше що і відпускна ціна на нього - всього 65 тисяч «зелених».
Добавлено (03.12.2007, 21.35)
---------------------------------------------
Хлопці з контори Delaney Auto Designs пішли по трохи іншому шляху - вони узяли ровесника Chevelle, Dodge Challenger, і запихнули в нього десятициліндровий двигун потужністю 585 к.с. від новенького Dodge Viper. Втім, не тільки його - шестиступінчата «механіка», підвіска і ще купа деталей теж позичені у «гадюки». Отже, описуючи цей автомобіль, простіше сказати: на Dodge Viper «натягнули» кузов від Challenger.
Були на виставці SEMA і компанії, що приїхали без супермогутніх автомобілів, але також заслуговуючі пильної уваги. Так, Greddy хоч і привезла до Лас-Вегаса затюненний Lexus, більше зацікавила мотором Vq35hr, що окремо стояв, від Nissan 350z. Встановивши на нього пару турбокомпресорів власної розробки, японці підняли потужність до 700 з чимось «коней». Правда, вартість такого комплекту доопрацювань легко змагається з ціною самого 350z, але це - справа десята.
Але рекорд потужності належить, мабуть, хлопцям з компанії APS. Ці хлопці прикинули, що більше «потужності» можна вичавити з восьмициліндрового мотора Corvette. Скористалися вони схожим рецептом - поставили на двигун дві турбіни і відправилися рахувати потужність. А вийшло - тільки подумайте! - 1100 кінських сил.
Що ж, подібні числа теж можуть глибоко шокувати. Але де ж межа? Для американців його немає і ніколи не буде. Компанія Hennessey, наприклад, на тій же виставці SEMA вже заявила, що скоро теж покаже більш ніж тисячусильний автомобіль. Отже крапок ставити не треба.
Влад Клепач
Фото Autoblog
Переклад: AVTOSVIT