Прогрівати сучасні машини зовсім не обов'язково!!! Розхожа думка, останнім часом повторена практично всіма засобами масової інформації, про підвищений знос всіх вузлів і агрегатів автомобіля при його експлуатації на лютому морозі, виявляється, не відповідає дійсності.
Ні, для сильно пошарпаних життям «Жигулів» і «Волг» «холодний» пуск і їзда в умовах низьких температур як і раніше смерті подібні і як результат «розведуть» власника на незаплановані відвідини автосервісу. Але сучасним машинам — в основному, зрозуміло, для іномарок — 30-градусний мороз абсолютно ніщо. Так, принаймні, вважає Павло Озімов, заступник генерального директора по науковій роботі Центрального науково-дослідного автомобільного і автомоторного інституту (НАМІ) :
— Сьогодні питання про шкідливість заведення автомобіля при низьких температурах вже не розглядається. Стара, стала думка про те, що запуск двигуна, скажімо, при –25 або –30 градусах викликає приблизно такий же його знос, як при 500-кілометровому пробігу, давно не відповідає сучасним інженерним переконанням.
І з думкою фахівця (НАМИ, якщо хто не знає, після ретельних тестів-випробувань сертифікує для офіційних продажів в нашій країні всі вироби зарубіжного автопрому) важко не погодитися. Адже нині не тільки зарубіжні автовиробники, але і більшість російських фірм вказують в інструкціях з експлуатації (в першу чергу це стосується автомобілів з інжекторними двигунами), що при будь-яких низьких температурах можна діяти за принципом «сів, запустився і поїхав». Після запуску, як тільки мотор почав реагувати на збільшення подачі палива, став, як кажуть, «тягнути», можна рушати — двигун прогріється в дорозі, поступово. Чому ж швидкий пуск при холодах не впливає на двигун?
— Сучасні синтетичні масла і точність виготовлення деталей двигунів зарубіжних автовиробників практично виключають шкідливе для рухомих деталей силового агрегату сухе тертя, яке відбувалося в моторах старих моделей після запуску на морозі і до повного їх розігрівання, — пояснює Озімов. — Тепер масляна плівка не видавлюється, у синтетичних масел ця плівка зберігається, вона дуже стійка, чому сприяють, повторюся, і дуже малі допуски пригону деталей двигуна. Саме тому у всьому світі інструкції з експлуатацій автомобілів не вимагають прогрівання двигунів. Деякі фахівці вважають, що прискорений запуск двигуна при низьких температурах навіть збільшує ресурс моторів.
звідси---> www.avtosvit.com/news